bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲

 پرداخت امن با کد QR

 آیا تابه‌حال از QR کد استفاده کرده‌اید؟ استفاده راحت از کیو آر کد موجب شده تا در صنایع مختلف برای انجام کارهای متنوعی از آن استفاده شود. آیا شما که دارای کسب‌وکاری هستید از QR کد استفاده کرده‌اید؟

 در این متن قرار است به بررسی مزایای استفاده از کیو آر کد بپردازیم تا به شما ثابت شود، استفاده از این نوع کد، انجام دادن بسیاری از کارها، ازجمله پرداخت آنلاین را بدون تماس فیزیکی، سریع و راحت می‌کند. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

 

 ظهور کد QR

 برای ردیابی مواد در کارخانه‌های خودروسازی کد QR در سال ۱۹۹۴ اختراع شد. این کد در اوایل 2010 با بیشتر شدن استفاده از گوشی‌های همراه رواج بسیاری پیدا کرد. امروزه موبایل‌ها با کمک دوربین از کدهای QR پشتیبانی می‌کنند و نیازی به برنامه یا نرم‌افزاری خاصی برای استفاده از کد کیو آر  نیست.

 

 رواج استفاده از QR کد

 با گسترش روش‌های نوین پرداخت‌های مالی و استفاده همه افراد جوامع از تلفن‌های هوشمند، استفاده از کدهای کیو آر نیز رواج بیشتری گرفت. شاید این مورد را مشاهده کرده‌اید که امروزه به‌جای استفاده از کارت‌های هوشمند بانکی از کد QR استفاده می‌کنند.

 مکان‌های عمومی مانند رستوران‌ها و... برای انجام عملیات پرداخت از سوی مشتریان QR کد را در مکانی که همه نسبت به آن دید داشته باشند، قرار می‌دهند تا افراد بتوانند با اسکن کردن کد به‌راحتی در زمان کمی پرداخت آنلاین انجام دهند .

 با ظهور ویروس کرونا استفاده از روش‌هایی که لازم نباشد پولی توسط دست ردوبدل شود یا کارتی کشیده شود، بیشتر شد. این کار به منتقل نشدن بیماری کمک کرد و مردم روش آسان‌تری برای پرداخت و خرید پیدا کردند. پرداخت با کد QR نیازی به تماس فیزیکی با وسایل دیگری غیر از گوشی همراهتان ندارد و بسیار راحت و آسان است. امروزه نیز طبق آماری که گرفته شده بیشتر از 25 درصد مردم علاقه‌مند به خرید بدون تماس هستند و از آن استقبال می‌کنند.

 

 پرداخت امن با کد QR

 

بیشتر بخوانید: لینک پرداخت

 

 نحوه کار کد QR

 اطلاعاتی که لازم است منتقل شود، در کد QR رمز گذاری می‌شود و شما با اسکن کردن کدهای QR توسط هر دستگاهی کار پرداخت را در کمتر از چند ثانیه انجام می‌دهید. شما با اسکن کدها وارد درگاه پرداخت انتخابی صاحب کسب‌وکار می‌شوید و بعد از واردکردن اطلاعات کارت‌بانکی‌تان می‌توانید خرید خود را تکمیل کنید.

 

 پرداخت با کد QR

 زمانی که کد QR برای پرداخت رمزگذاری شده باشد، مبلغ پرداخت و حساب مقصد مشخص است و با اسکن کردن آن می‌توانید پرداخت را تکمیل کنید. پس از تأیید پرداخت، جزئیات تراکنش در اختیار شما قرار می‌گیرد. ایمنی پرداخت با کد QR و اتصال به درگاه پرداخت اینترنتی که شما انتخاب کرده‌اید بسیار زیاد است و سوءاستفاده‌گران نمی‌توانند از آن سوءاستفاده کنند.

 در زمان استفاده از کدهای کیو آر، مراقب باشید که گرفتار کدهای جعلی نشوید. کلاهبرداران این راه را برای دزدی انتخاب کرده و شما را دچار مشکل می‌کنند.

 

 

 پرداخت امن با کد QR

 پرداخت بدون پول

 با ثبت‌نام در سایت درگاه پرداخت سیزپی می‌توانید از این خدمات بهره‌مند شوید و برای هر محصولی که در نظر دارید، یک کد QR ایجاد کنید. این کدها کاملاً اختصاصی برای هر محصول یا خدمات طراحی شده‌اند.

 یک ویترین با عنوان بدون تماس در فروشگاه خود ایجاد کنید. با ایجاد یک ویترین خرید بدون تماس فیزیکی در قسمتی از فروشگاه خود به مشتریان خلاقیت و نوآوری خود را نشان دهید. برای این کار کد های QR که برای هر محصول ایجاد کرده‌اید را به محصولات ویترین فروشگاه خود اضافه کنید. وقتی خریدار، محصول و کالایی را که دوست دارد، مشاهده می‌کند و می‌تواند کد آن را از طریق تلفن همراه خود اسکن کند و برای خرید آن به صفحه پرداخت هدایت می‌شود.

 این کار، خیلی راحت و سرگرم‌کننده‌ای برای مشتری شماست. پرداخت‌های بدون تماس تا چند سال پیش فناوری نوینی بشمار می‌رفتند، اما شرایط کسب‌وکار و سبک زندگی امروزی این فناوری را برای بسیاری از فروشندگان به یک ضرورت تبدیل کرده است. برای خیلی از فروشندگان منطقی است که به پایانه‌های NFC که می‌توانند پرداخت‌های کیف پول تلفن همراه را بپذیرند، مجهز شوند، پرداخت با کد QR راهی ساده و کم‌هزینه برای ورود به عرصهٔ گستردهٔ پرداخت، بدون تماس فیزیکی است.

 

 و در پایان

 فراموش نکنید اپلیکیشن پس پی برای استفاده از این فناوری برای پرداخت کرایه تاکسی ایجاد شده است که مشکل پول‌خرد نداشتن را حل کرده است. این روش با وجود سهولت بالا و امنیت نسبتاً مناسب، هم برای فروشندگان و هم برای مصرف‌کنندگان بی‌احتیاط خطرات بالقوه‌ای دارد. کسب‌وکارهایی که پرداخت با کد QR را فراهم می‌کنند، می‌توانند با رعایت بهترین شیوه‌ها و عدم قراردادن کدهای QR در جایی که از سوی کلاهبرداران به‌راحتی قابل‌جایگزینی یا دست‌کاری باشد، ایمنی و اطمینان بیشتری را نسبت به آنها ایجاد کنند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر برای دریافت درگاه پرداخت با کارشناسان مجرب ما در سیزپی از طریق شماره 021.88460384 تماس بگیرید.

 

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: